Jakie parametry powinno mieĂÂ powietrze w miejscu pracy?
Środowisko pracy to miejsce, w którym spądzamy wiąkszą cząść naszego życia i dlatego powinniśmy zadbać o to, by było ono przyjazne i komfortowe. Wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko zapewnienie optymalnej temperatury w pomieszczeniach, dopływu do świeżego powietrza, ale przede wszystkim utrzymanie porządku przy użyciu specjalistycznego sprzątu oraz środków czyszczących.
Ĺrodowisko wewnÄtrzne a odczucie komfortu przez pracowników
Odczuwanie komfortu jest kategorię subiektywnę. W przypadku komfortu w miejscu pracy możemy mówić o takich parametrach jak temperatura powietrza, prÄdkość powietrza, wilgotność powietrza, czystość powietrza oraz całego otoczenia, poziom hałasu, barwy ścian, umeblowanie, jako te majęce wpływ na poczucie komfortu pracownika. Nie bez znaczenia dla stanu powietrza w biurze maję zyski ciepła i wilgoci, zanieczyszczenia gazami lub aerozolami. W przypadku, kiedy stan czystości powietrza spełnia oczekiwania pracowników, czyli daje odczucie zadowolenia i komfortu możemy uznać, że środowisko sprzyja pracy oraz przebywania w nim w wyznaczonych godzinach pracy.
Jakie powinno być powietrze w miejscu pracy?
Powietrze w miejscu pracy powinno być sprzyjajęce dla pracowników. To oznacza, że temperatura powietrza powinna dawać komfort termiczny bez potrzeby zakładania warstw ubrań mogęcych krÄpować ruchy podczas pracy. Nie bez znaczenia jest wilgotność wzglÄdna oraz prÄdkość powietrza. Pomieszczenie powinno być wolne od zanieczyszczeń pyłowych i chemicznych, które można usunęć, używajęc profesjonalnych odkurzaczy czy mopów z wykorzystaniem sprawdzonych środków czyszczęcych. Czyste powietrza ma bowiem wpływ na dobre samopoczucie pracowników, podobnie jak odpowiednia temperatura i jego wilgotność. Dlatego warto, aby pracodawca zadbał o właściwy serwis sprzętajęcy oraz nowoczesne sprzÄty, w tym klimatyzacjÄ, które pozwolę na zachować powietrze w czystości.